HEART Logo HUTE Logo

HEART Hyokyo Institutional Repository >
H 学校教育研究センター >
h.2 紀要 >
学校教育学研究(~26巻) >
24 >

Files in This Item:

File Description SizeFormat
AN10070098240012.pdf585.25 kBAdobe PDFView/Open
Title: 認知的動機づけが知的興味と学習成果に及ぼす効果 : 「ルール・事例・例外」構造をもつ教材による検討
Other Titles: ニンチテキ ドウキヅケ ガ チテキ キョウミ ト ガクシュウ セイカ ニ オヨボス コウカ : ルール ジレイ レイガイ コウゾウ オ モツ キョウザイ ニヨル ケントウ
Effects of Cognitive Motivation on Children’s Interrest and Outcome of Learning : Examination by Using the Learning Contens with “Rule-Case-Exception” Structure
Authors: 黒岩, 督
中谷, 博視
クロイワ, マサル
ナカタニ, ヒロミ
Kuroiwa, Masaru
Nakatani, Hiromi
Keywords: 認知的動機づけ
「ルール・事例・例外」構造
認知的葛藤
学習内容の理解
小学校理科
cognitive motivation
“rule-case- exception”structure
cognitive conflict
understanding of learning content
science learning in elementary school
Issue Date: Feb-2012
URI: http://hdl.handle.net/10132/4065
Appears in Collections:24

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10132/4065

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback