HEART Logo HUTE Logo

HEART Hyokyo Institutional Repository >
H 学校教育研究センター >
h.2 紀要 >
学校教育学研究(~26巻) >
22 >

Files in This Item:

File Description SizeFormat
AN1007009802208.pdf257.04 kBAdobe PDFView/Open
Title: 社会科固有の「読解力」形成のための授業構成と実践分析(Ⅰ):関係性を重視したマップ活用の視点から
Other Titles: シャカイカ コユウ ノ 「 ドッカイ リョク 」 ケイセイ ノ タメノ ジュギョウ コウセイ ト ジッセン ブンセキ (Ⅰ) : カンケイセイ オ ジュウシ シタ マップ カツヨウ ノ シテン カラ
Development and Analysis of Social Studies Lesson for Promoting the Reading Literacy of Society(Ⅰ): From the Viewpoint of Child’s Mind Mapping
Authors: 關, 浩和
原田, 智仁
米田, 豊
吉水, 裕也
小寺, 研
高山, 宗寛
新宮, 真也
戸出, 彰男
セキ, ヒロカズ
ハラダ, トモヒト
コメダ, ユタカ
ヨシミズ, ヒロヤ
コデラ, ケン
タカヤマ, ムネヒロ
シングウ, シンヤ
トデ, アキオ
Seki, Hirokazu
Harada, Tomohito
Komeda, Yutaka
Yoshimizu, Hiroya
Kodera, Ken
Takayama, Munehiro
Shinghu, Shinya
Tode, Akio
Keywords: 小学校社会科
読解力
つながりマップ
工場で働く人々
social studies class
reading literacy
webbing(mind mapping)
factory in familiar region
Issue Date: Mar-2010
URI: http://hdl.handle.net/10132/3344
Appears in Collections:22

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10132/3344

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback