HEART Logo HUTE Logo

HEART Hyokyo Institutional Repository >
A 学校教育研究科 >
a.2 紀要 >
兵庫教育大学学校教育学研究(27巻~) >
33 >

Files in This Item:

File SizeFormat
gakkokyoiku_vol33_02.pdf3.51 MBAdobe PDFView/Open
Title: 社会科の本質と主体的・対話的で深い学びに焦点を当てた中学校社会科の実践的研究-兵庫教育大学附属中学校での3つの授業実践事例をもとにして-
Other Titles: Practical Study Focused on the Nature of Social Studies and Proactive, Interactive and Deep Learning: Based on Three Lessons at Middle Lab School, Hyogo University of Teacher Education
Authors: 福田, 喜彦
阪上, 弘彬
安永, 修
藤春, 竜也
橘, 理美
フクダ, ヨシヒロ
サカウエ, ヒロアキ
ヤスナガ, オサム
フジハル, タツヤ
タチバナ, マサミ
FUKUDA, Yoshihiko
SAKAUE, Hiroaki
YASUNAGA, Osamu
FUJIHARU, Tatsuya
TACHIBANA, Masami
Keywords: 中学校社会科
クロスカリキュラム
地理的分野
歴史的分野
公民的分野
junior high school social studies
cross curriculum
history
geography
civics
Issue Date: Nov-2020
Publisher: 兵庫教育大学
URI: http://hdl.handle.net/10132/19092
Appears in Collections:33

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10132/19092

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback