HEART Hyokyo Institutional Repository >
A 学校教育研究科 >
a.2 紀要 >
兵庫教育大学学校教育学研究(27巻~) >
33 >
Title: | 社会科の本質と主体的・対話的で深い学びに焦点を当てた中学校社会科の実践的研究-兵庫教育大学附属中学校での3つの授業実践事例をもとにして- |
Other Titles: | Practical Study Focused on the Nature of Social Studies and Proactive, Interactive and Deep Learning: Based on Three Lessons at Middle Lab School, Hyogo University of Teacher Education |
Authors: | 福田, 喜彦 阪上, 弘彬 安永, 修 藤春, 竜也 橘, 理美 フクダ, ヨシヒロ サカウエ, ヒロアキ ヤスナガ, オサム フジハル, タツヤ タチバナ, マサミ FUKUDA, Yoshihiko SAKAUE, Hiroaki YASUNAGA, Osamu FUJIHARU, Tatsuya TACHIBANA, Masami |
Keywords: | 中学校社会科 クロスカリキュラム 地理的分野 歴史的分野 公民的分野 junior high school social studies cross curriculum history geography civics |
Issue Date: | Nov-2020 |
Publisher: | 兵庫教育大学 |
URI: | http://hdl.handle.net/10132/19092 |
Appears in Collections: | 33
|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10132/19092
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|