HEART Logo HUTE Logo

HEART Hyokyo Institutional Repository >
A 学校教育研究科 >
a.2 紀要 >
兵庫教育大学学校教育学研究(27巻~) >
30 >

Files in This Item:

File SizeFormat
gakkokyoiku_vol30_22.pdf18.19 MBAdobe PDFView/Open
Title: 我が国の初等中等教育におけるプログラミング教育の制度化に関する批判的検討
Other Titles: A Critical Review on Institutionalization of Programming Education at Elementary and Secondary School Level in Japan
Authors: 阪東, 哲也
黒田, 昌克
福井, 昌則
森山, 潤
バンドウ, テツヤ
クロダ, マサカツ
フクイ, マサノリ
モリヤマ, ジュン
Bando, Tetsuya
Kuroda, Masakatsu
Fukui, Masanori
Moriyama, Jun
Keywords: 初等中等教育
プログラミング教育
Computational Thinking
技術リテラシー
教育制度
Issue Date: Nov-2017
Publisher: 兵庫教育大学
URI: http://hdl.handle.net/10132/17236
Appears in Collections:30

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10132/17236

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback